loading...
محوطه سازی
میلاد غلامی بازدید : 61 دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

ساخت خانه با معمار یک پروژه بلند مدت است که به طور معمول چندین ماه یا سال طول می کشد. این امر در فازهای پی در پی و بعضاً همزمان از بدست آوردن یک قطعه زمین قابل ساخت تا تحویل خانه ، از طریق طراحی و فاز ظریف کارهای ساختمانی صورت می گیرد.

این مقاله مراحل مختلفی را برای مورد خاص طراحی و ساخت خانه ها ارائه می دهد. ارائه جزئیات بیشتر از مورد کلی تر می تواند در مراحل طراحی و ساخت ساختمان ها مشاهده شود .

1. تملک قطعه زمین و بودجه

قبل از ساخت خانه ، مالک باید فاز اکتشافی را برای یافتن یک قطعه زمین قابل ساخت و تأمین اعتبار لازم انجام دهد .

برای ساخت خانه معمولاً باید سه شرط تکمیل شود:

    • داشتن یک قطعه زمین یا حق استفاده از آن و تضمین ساخت و ساز آن. معمولاً با به دست آوردن گواهینامه برنامه ریزی شهری از مراجع ذیربط باید ساخت یک قطعه زمین تأیید شود.
    • اخذ وجوه لازم - وام بانکی ، کمکهای شخصی ، کمک و غیره - برای:
      • خرید زمین و اتصالات احتمالی آن با شبکه های مختلف راه و آب و برق (آب ، فاضلاب ، برق ، ارتباطات از راه دور).
      • ساخت خانه: خرید کلیه مواد و پرداخت پیمانکاران مسئول هر تخصص (سنگ تراشی ، سقف ، لوله کشی ، برق و ...).
      • پرداخت حق الزحمه متخصصان مختلفی که مداخله خواهند کرد - معمار ، دفتر اسناد رسمی ، هندسه و غیره.
  • اخذ پروانه ساختمانی که بسته به کشور و منطقه ممکن است با توجه به وسعت خانه ، زمین ، طرح مورد نظر و غیره به شرایط خاصی ارسال شود.

زمین های زیادی بدیهی است که باید عاقلانه انتخاب شود با توجه به نیازهای مالک، بودجه خود را و قیمت زمین در منطقه انتخاب شده،. در صورت امکان ، اکیداً توصیه می شود که برای جلوگیری از هرگونه عدم امکان تحقق یکی از این شرایط که مانع از اجرای پروژه می شود ، پیش قراردادهایی را برای تملک زمین و اخذ وام با بندهای مشکوک امضا کنید .

فراتر از اجرای ساده برنامه های اجباری برای اخذ مجوز ساختمان ، معمار نیز می تواند خدمات خود را به عنوان مدیر پروژه ساخت و ساز ارائه دهد با پیمانکاری خدمات یک معمار در طول پروژه ، هم برای طراحی و هم برای نظارت بر سایت ، معمولاً کل پروژه ساخت و ساز برای یک خانه تسهیل و تسریع می شود و همچنین اغلب از کاهش در هزینه کلی آثار سود می برد .

2. پیش نویس مقدماتی: طرح ، بودجه و پروانه ساخت

این معمار بنا به خواسته و بودجه خود ، خانه را در گفت و گو با مشتری خود طراحی می کند ، با در نظر گرفتن شرایط طرح زمین (شکل ، جهت گیری ، آب و هوا و ...) و قوانین برنامه ریزی شهری محلی ، نقشه های مفصلی را طراحی خواهد کرد که شکل قلب پرونده درخواست برای مجوز ساخت و ساز .

در مرحله اول طراحی ، معمار پیش نویس اولیه خام تهیه می کند که قطعات زیر را جمع می کند:

  • نقشه سایت: تنظیم خانه در کل قطعه زمین
  • یک نقشه خام از خانه
  • سطح اتاقها و قسمتهای مختلف خانه
  • یک یادداشت توضیحی از پروژه
  • اولین تخمین از کل هزینه خانه

پس از ارائه این مطالعه اول ، معمار برای ادغام خواسته ها و اصلاحات خود و پیشنهاد مطالعه طرح ، در گفتگوی مداوم با صاحب پروژه کار می کند ، تا به توافق برسد در مورد برنامه های تفصیلی که پیش نویس مفصل اولیه را تشکیل می دهند گرچه جزئیات دقیق ممکن است از کشوری به کشور دیگر تغییر کند ، این پیش نویس نهایی که شامل قرار دادن خانه به محیط آن است ، ساختار فضاهای داخل ، ظاهر و دسترسی آن معمولاً شامل اسناد زیر است:

  • برنامه ادغام خانه در سایت
  • طرح سایت
  • طرح های نما با جزئیات درها و پنجره ها
  • برنامه های سطوح مختلف
  • یادداشتهای توضیحی در مورد جزئیات بیشتر:
    • مصالح ساختمانی ، بام ، روکش و رنگ
    • مناطق ساخته شده از خانه و اتاق های مختلف
    • برآورد هزینه کلی آثار

پیش نویس نهایی پایه ای خواهد بود که معمار با کمک اسناد فنی ، اداری و حقوقی مورد نیاز مقامات محلی پرونده مربوط به پروانه ساخت را تشکیل می دهد . قطعات دقیق مورد نیاز ممکن است بین کشورها و شهرها متفاوت باشد ، اما معمولاً شامل موارد زیر است:

  • هویت به عنوان مالک پروژه ، به عنوان کسی که دستور ساخت و ساز را می دهد
  • هویت مالک قطعه زمین در صورتی که با صاحب پروژه متفاوت باشد
  • هویت معمار
  • وضعیت قانونی و وسعت قطعه زمین
  • اجازه قطع درختان و پاکسازی پوشش گیاهی در صورت لزوم
  • روش های برنامه ریزی شده برای تأمین اعتبار

پس از ارسال پرونده برنامه برای اجازه ساخت ، معمار از دستورالعمل خود پیروی می کند و به مشتری کمک می کند تا اسناد یا اطلاعات مورد نیاز خدمات درگیر را بازیابی کند تا در کمترین زمان ممکن مجوز ساختمان را بدست آورد.

3. طراحی دقیق و انتخاب پیمانکاران

به محض دریافت مجوز ساخت و ساز ، معمار طراحی تفصیلی کل خانه و برنامه های لازم برای تکمیل هر یک از قسمت های آن را انجام می دهد. او به طور واضح تعداد مشاغل مختلف را برای مشاوره با پیمانکاران هر تخصص تعریف می کند:

    • برنامه ها ، بخش ها و ارتفاعات لازم برای درک صحیح کل پروژه و مداخله هر متخصص
    • نقل قول مفصلی که کلیه کارهایی را که باید توسط هر تخصص و هزینه های مربوطه انجام شود ، شرح می دهد
  • یک برنامه مشخص برای اجرای کارهای مختلف برای هر تخصص

شرکت های منتخب ، به دنبال پیشنهادات معمار ، پیشنهادهای خود را برای انجام هر یک از مأموریت های ساختمانی که در تخصص آنهاست ارائه می دهند. صاحب پروژه با مشورت معمار و با توجه به بودجه مالک و پیشنهادات پیمانکاران ، پیمانکاران شرکت کننده در ساخت و ساز را انتخاب می کند .

وظیفه معمار تضمین می کند که او اطمینان خواهد داد که هر شرکت مهارت و ضمانت های لازم را برای تحقق کامل تعداد آنها کسب می کند و به بررسی مناسب بودن قیمت های پیشنهادی در رابطه با خدمات درخواستی ، برای اطمینان از انتخاب قضیه تر می پردازد. شرکت هایی که به نفع صاحب پروژه هستند .

بسته به نوع مداخله شرکتهای ساختمانی منتخب ، قراردادهای مختلفی امضا می شود که تعریف می کند:

    • ماهیت و وسعت هر مداخله
    • مشخصات توصیفی و برنامه های تفصیلی اجرا توسط تخصص
    • بیمه مسئولیت حرفه ای پیمانکاران
  • قیمت های شامل مالیات بر ارزش افزوده و شاخص تجدید نظر در قیمت های ممکن
  • برنامه ای برای اجرای کارها برای هر تخصص
  • یک برنامه دقیق پرداخت با توجه به پیشرفت هر لوط
  • تاریخ شروع و پایان پیش بینی شده برای هر قطعه و مجازات های تاخیر
  • زمان لازم برای انجام تعمیرات نقایص احتمالی هنگام پذیرش خانه
  • ضمانت سالانه 5٪ ، یك سال پس از دریافت كار برای پرداخت تضمین اصلاح نقص در هنگام پذیرش پرداخت می شود
  • بیمه خسارت برای تضمین مالک در برابر کار معیوب

سپس کارها می توانند تحت نظارت کلی مدیر پروژه که عموماً معمار نیز هستند شروع شوند. او به عنوان "پیمانکار اصلی" یا "پیمانکار اصلی" ، بر کل کارها نظارت خواهد کرد ، مرتباً از طرف مالک سایت ساخت و ساز را بازرسی می کند و او را مرتباً از عملکردها و پرداختهای انجام شده به هر شرکت مطابق با وضعیت مطلع می کند. پیشرفت آثار آنها.

4- محل ساخت و ساز

شروع سایت ساخت و ساز نشانگر آغاز ساخت واقعی یک خانه است. این کار از دو دسته اصلی کار تشکیل شده است: کارهای ساختاری جمع آوری شده برای ساخت و ساز و استحکام خانه و کارهای ثانویه که باعث جمع آوری کارکردهای لازم برای راحتی خانه و استفاده روزانه آن توسط ساکنان می شود.

در اینجا عکس هایی از کل پیشرفت یک سایت ساخت و ساز برای یک خانه شهری برای نشان دادن مراحل مختلف ساخت و ساز ، از تخریب ساختار قبلی گرفته تا نهایی شدن ساختمان جدید است. این خانه اصلی متکی به استفاده از مصالح ساختمانی معمولی و اقتصادی و نکات برجسته چوب از چوب به عنوان مصالح تزئینی در مقایسه با روکش خاکستری از شکل اصلی خانه است.

آثار ساختاری

کارهای ساختاری شامل ساخت عناصر ساختاری خانه ، لنگر انداختن آن در زمین ، استحکام دیوارها و سقف است . آنها در یک سری مداخلات از چهار تخصص اصلی ، از کف تا سقف انجام می شوند.

کارهای زمین

آماده سازی زمین برای ساخت سکوی ساختمانی مناسب ، تراز کردن و حفر حفاری ها ، سنگرهایی که به استقبال پایه ها خواهد پرداخت. در صورت وجود آب قابل توجه در خاک ، خصوصاً برای خانه هایی که دارای زیرزمین یا فضای خزنده هستند ، کار زمینی با زهکشی احتمالی همراه است.

تخریب خانه موجود

زمینی که این خانه در آن ساخته شده بود قبلاً توسط یک خانه شهری کوچک اشغال شده بود. مجبور شد این ویران را ویران کند تا جایی برای ایجاد خانه جدید ، جادارتر و مدرن باقی بماند.

خانه قدیمی برای تخریبخانه قدیمی برای تخریبتخریب خانه قدیمیتخریب خانه قدیمیزمین مرتفع و تمیززمین مرتفع و تمیز

مبانی

نصب در حفاری های آرماتورهای فلزی و ریخته گری بتن که پایه های بتن مسلح را تشکیل می دهد. عمق پایه ها به کیفیت و پایداری خاک بستگی دارد. هر چه خاک بی ثبات تر باشد باید پایه های عمیق تر ساخته شود.

قبل از ریختن اسلب بتونی که در آن بنای جدید بنا خواهد شد ، یک زیرزمین در زیرزمین قبلاً در خانه قدیمی وجود داشته است.

 انبار قبل از حفر حفاری برای پایه ها ، پاکسازی کردانبار قبل از حفر حفاری برای پایه ها ، پاکسازی کرد

سنگ تراشی

ریخته گری اسلب بتونی (اغلب تقویت شده) در طبقه همکف یا زیرزمین با عایق یا گرمایش کف در صورت لزوم. تحقق دیوارهای بیرونی و احتمالاً برخی از دیوارهای داخلی معمولاً با بلوک های بتونی مونتاژ شده و ایجاد فضای درها و پنجره ها.

دال بتونی: پایه خانهدال بتونی: پایه خانه

ساخت دیوارهایی که ساختار خانه را تشکیل می دهند ، به استفاده از بلوک های بتنی متکی است. این خانه 3 طبقه با پنجره های بزرگ خلیج ایجاد شده که دارای دهانه های وسیعی در باغ و فضای اتاق زیر شیروانی در یک فضای نشیمن اصلی است.

ساخت دیوارها - ضلع باغساخت دیوارها - ضلع باغساخت دیوارها - ضلع خیابانساخت دیوارها - ضلع خیاباناتصال به سیستم فاضلاب و تهویه انباراتصال به سیستم فاضلاب و تهویه انبارآماده سازی برای ریخته گری اسلب بتنی طبقه دومآماده سازی برای ریخته گری اسلب بتنی طبقه دوممروری بر سنگ تراشی تکمیل شدهمروری بر سنگ تراشی تکمیل شده

نجاری

تخمگذار از قاب که سقف را پشتیبانی می کند.

قاب سقف به گونه ای طراحی شده است که تیرها در قسمت فوقانی خانه نمایان شوند و اجازه دهند "ارگانیک" به نظر برسد.

نصب قاب چوب پشت بامنصب قاب چوب پشت بام

کارهای ثانویه

کارهای ثانویه شامل اجرای عناصر مختلف اتصالات داخلی و اتمام زیبایی شناسی و راحتی برای زندگی روزمره ساکنان است. برخی از آثار ثانویه بعضی اوقات می توانند همزمان انجام شوند.

پوشش

کاشی های سقفی ، تخته سنگ یا سایر مواد بام ، برای محافظت در برابر آب و هوا و همچنین ناودان و نزول آب. با اتمام پوشش و عایق بندی آن ، خانه "هوای تنگ" نامیده می شود.

خارج از هدف این خانه ایجاد نمای مدرن است که زیبایی طبیعی چوب را به نمایش می گذارد.

ملحفه و بام - ضلع خیابانملحفه و بام - ضلع خیابان

ملحقات

عایق کاری داخلی و خارجی ، و گچ کاری: نصب فریم های فلزی که از پارتیشن ها پشتیبانی می کند. نصب عایق حرارتی یا صوتی بر روی دیوارها و سقف ها ، احتمالاً با تخته های گچ پوشیده شده تا پشتیبانی از نقاشی ، نصب زیر سقف ها فراهم شود. این قسمت در نهایت با کار بام هماهنگ می شود. پس از نصب درها و پنجره ها ، خانه "هوای محکم" نامیده می شود.

نازک کاری و بام - سمت باغنازک کاری و بام - سمت باغAirtight house - نمای کلیAirtight house - نمای کلی

اتصالات داخلی

نصب پارتیشن اتاق ها و مواد عایق

طراحی داخلی و اثاثیه داخلی این خانه با هدف ایجاد فضایی گرم در داخل انجام شده است که به طرز عجیبی از حجم و نور استفاده می کند.

نصب پارتیشننصب پارتیشن

برق ، لوله کشی ، فاضلاب

نصب شبکه های برق و ارتباطات از راه دور ، آب گرم و سرد و دفع فاضلاب.

پارتیشن با عایقعایق کاری و لوله کشیتخلیه آب برای دوشتخلیه آب برای دوش

کفپوش ، نقاشی ، دکوراسیون ، روکش بیرونی و قفل سازی

اتمام فضای داخلی و خارجی منازل و نصب آخرین تجهیزات. انتخاب روکش فلزی خارجی (گچ ، سنگ ، چوب و غیره) بعضا توسط قوانین برنامه ریزی شهری محدود می شود که بسته به معماری ملی ، منطقه ای یا محلی متفاوت است.

نصب کف شناورنصب کف شناوراتصالات طبقه همکفاتصالات طبقه همکفنصب پله ها به طبقه اولنصب پله ها به طبقه اول

اتمام و اتصالات

نصب کرکره ، رنگ آمیزی و روکش های خارجی ، تحقق باغ ، تراس ، استخر ، جاده های دسترسی ...

داربست برای نصب روکش خارجیداربست برای نصب روکش خارجیپایان دادن به پوشش بیرونیپایان دادن به پوشش بیرونی

ساخت و ساز کامل

خانه تمام شده ظاهری طبیعی و بسیار معاصر دارد. در تضاد با محله اما بدون نشان دادن ، معماری آن محیط شهری را تقویت و تقویت می کند.

خانه تمام شده - سمت باغخانه تمام شده - سمت باغخانه تمام شده - سمت خیابانخانه تمام شده - سمت خیابان

5- دریافت آثار

پس از اتمام کارها ، یک گزارش کتبی برای پذیرش خانه با کمک معمار ضبط می شود. تاریخ این گزارش ، تاریخ قانونی شروع دوره های مختلف ضمانت نامه برای آثار است . بسته به شرایط خانه در محل پذیرش ، در صورت تشخیص یا رد برخی نقص ، می تواند بدون رزرو ، در شرایط عالی ، با پذیرش پذیرفته شود. گرچه این روند ممکن است بین کشورهای خاص متفاوت باشد ، اما معمولاً به شرح زیر است.

در صورت مشاهده نقص ، شرکت ها موظفند در همکاری با معمار ، آنها را در مهلت های تعیین شده در قراردادهای خود ترمیم کنند. فراتر از آن ، پیمانکارانی که نتوانند تکمیل کامل را تضمین کنند ، می توانند مسئولیت مالی را برای تکمیل قرعه های خود توسط اشخاص ثالث بر عهده بگیرند.

حساب کارهای پیمانکار متوقف و پرداخت می شود توسط مدیر پروژه ، احتمالاً با کسر یا مجازات های دیرهنگام و کسر 5٪ برای ضمانت یک سال برای تکمیل کامل. 5٪ باقیمانده در پایان سال پس از پذیرش خانه پرداخت می شود ، مگر اینکه مخالف عدم موفقیت شرکت ها باشد.

اگر مالک نیاز به کارهای اضافی داشته باشد یا برای تغییر در شاخص قیمت تعریف شده در قرارداد ، معمار ممکن است ارتقاء یافته را در قرارداد انجام دهد.

در کشورهایی که ضمانت نامه های قانونی را مشخص می کنند ، تاریخ دریافت خانه نیز به عنوان تاریخ شروع ضمانت تجهیزات (معمولاً به مدت دو سال) استفاده می شود که می توان از کارهای اصلی ساختاری (درها ، پنجره ها ، کرکره ها ...) و ... جدا کرد. تضمین استحکام آثار ساختاری (معمولا به مدت ده سال).

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 179
  • بازدید سال : 1,610
  • بازدید کلی : 8,719